dec 23

Ferdinand (film) 2017- review

Ferdinand is een 3D animatiefilm uit de stal van Blue Sky Studios. De film gaat over stier Ferdinand, die we bij aanvang van de film zien opgroeien in Casa del Toro. In Casa del Toro worden stieren getraind om te vechten in de arena met stierenvechters. De meeste stieren zien het als een eer om uiteindelijk een gevecht te mogen leven met een toreador. Zij zien de arena als het hoogst haalbare. Zo niet Ferdinand. De jonge stier heeft niets van de vechtlust van zijn leeftijdsgenootjes. Hij ziet het dan ook absoluut niet zitten later de arena in te moeten.ferdinand movie 2017

Wanneer Ferdinands vader wordt geselecteerd, in de arena mag gaan vechten en niet terug komt van zijn gevecht, weet de jonge stier het zeker. Hij ontsnapt uit Casa del Toro, en komt uiteindelijk terecht op een vredige boerderij waar hij in een rustige omgeving opgroeit en een bijzondere vriendschap sluit met Nina, een meisje dat op de boerderij woont. Eenmaal volwassen is Ferdinand een indrukwekkende, flinke stier geworden. Hij wordt ten onrechte weggevoerd van zijn vredige boerderij wanneer mensen denken dat hij gevaarlijk is. Ferdinand moet alles op alles zetten om weer thuis te komen. Tegelijkertijd probeert de stier de leeftijdsgenoten waarmee hij is opgegroeid te redden van een wrede dood in de arena.

Ferdinand is een leuke film. Een lach en een traan wisselen elkaar af. Een absolute aanrader en een film om met het hele gezin te gaan zien.  De film is vanaf 20 december 2017 in de Nederlandse bioscopen in premiere gegaan. Check de Biosagenda om te zien wanneer de film bij jou in de buurt draait. Hieronder kan je zowel de trailer van de Nederlandse als van originele Engelstalige versie bekijken.